Bewegings- en zonnestudio Zuidwolde

http://www.bewegingsenzonnestudiozuidwolde.nl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider01gk-is-93.pnglink
http://www.bewegingsenzonnestudiozuidwolde.nl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider02gk-is-93.pnglink
http://www.bewegingsenzonnestudiozuidwolde.nl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider03gk-is-93.pnglink
http://www.bewegingsenzonnestudiozuidwolde.nl/modules/mod_image_show_gk4/cache/slider.slider04gk-is-93.pnglink
«
»

Bewegingsbanken

Wat is slenderen?

Slenderen is onbelast bewegen d.m.v. 6 door elektromotoren aangedreven tafels. Elke tafel traint een andere spiergroep. Onbelast betekent dat er geen druk op de spieren en gewrichten plaatsvindt, u wordt niet moe, transpireert niet en het voorkomt spierpijn.
Door dit onbelast bewegen worden de spieren verstevigd en wordt de beweeglijkheid van de gewrichten vergroot. Het is te vergelijken met onderwateroefeningen doordat ook op de tafels de zwaartekracht opgeheven wordt. 1 uur slenderen staat gelijk aan 7 uur grondoefeningen. Per bank beweegt men normaal gesproken 10 minuten, een sessie duurt dus 1 uur.

Resultaten:

  • verbetert de spieren;
  • maakt de gewrichten soepel;
  • reguleert de bloeddruk;
  • verbetert de stofwisseling;
  • het stimuleert je darmen, hormonen en je nieren daardoor werkt het vochtafdrijvend;
  • overtollige centimeters verdwijnen;
  • het geeft je lichaam een relaxt gevoel bij stress of veel spanning.

Wij hebben in onze studio de volgende banken tot onze beschikking:


Zand-zaktafel

Staat gelijk aan 1000 heuprollingen

Zachte ritmische bewegingen helpt vetkussentjes op heupen, buik, zitvlak en dijen af te breken en geeft je een vaste en gladdere huid. Deze tafel werkt vochtafdrijvend, stimuleert de bloedsomloop, reguleert de bloeddruk en helpt cellulitis te verwijderen. Na enkele minuten kunt u een lichte tinteling voelen in het lichaam, dit komt door de bloedsomloop, die gestimuleerd wordt. Het zandzakje ligt op de buik, om de rug te helpen tegen de bank aan te drukken.

Taille-buik-heuptafel

Staat gelijk aan 900 achterwaartse beenheffingen

Doet de benen opheffen en zakken waarbij uw lendenen, buik, taille en heupen verscheidene centimeters kunnen afvallen. Versterkt tevens de onderrugspieren en helpt cellulitis te verwijderen.

Stretch tafel

Voor de algemene houding

Isometrische oefening met het hele lichaam door het strkken van de armen, ontspannen buikspieren en voeten naar u toe trekken. Maakt vastzittende nek- en schouderspieren los, verbetert de houding.
Bij deze bank altijd even vermelden als u pijn krijgt in de nek!

Benentafel

Staat gelijk aan 3 km wandelen

Ringbewegingen doen de benen afslanken, vooral de binnendijen en de 'zadeltas' buitendijen. Deze opgeheven stand verbetert de bloedsomloop in de onderste ledenmaten. Helpt overtollig vet verminderen op buik, benen, taille, heupen en zitvlak.

Sit-up tafel

Staat gelijk aan 90 sit ups

Werkt met u om uw boven- en onderbuik en diafragma te trainen terwijl de onderrug versterkt wordt. Helpt ook op deze plaatsen vetkussentjes af te breken.

Relaxbank

Voor de totale ontspanning

Deze bank ontspant alle spieren weer en voorkomt bij de meeste mensen spierpijn. Verbetert de bloedsomloop, reguleert de bloeddruk en helpt het lichaam af van overtollig vocht en afvalstoffen, terwijl het de huidcellen een zachte warme gloed geeft. De darmen, nieren en hormonen gaan beter functioneren.

 

Medisch Bewegingsbanken


De oefeningen, die bij de banken staan, zijn alleen bestemd voor mensen zonder medische klachten. Voor mensen met rug- spier- en knieklachten gelden andere oefeningen.
De banken geven verlichting bij o.a rugklachten, fibromyalgie, reuma, artrose, artritis, nek- en schouderklachten, stress, menstruatieklachten, te hoog cholesterol, incontinentie, migraine, hoge en lage bloeddruk, spataderen, diabetici etc.
Als tijdens de behandeling de klachten verergeren is het raadzaam dit ons te melden. Wij kunnen de oefening dan voor u aanpassen, of een oplossing voor u te zoeken.
Wij willen u graag helpen.

 

Hieronder enkele medische klachten en de werking van bewegingsbanken:

  • Rug, nek of schouderklachten: mensen met rugklachten moeten hun buik- en rugspieren verstevigen. De banken ondersteunen de rug en benen tijdens de gehele oefening.
  • ReumapatiĆ«nten: kunnen geen grondoefeningen doen omdat dit een te zware belasting is voor de spieren en gewrichten. Omdat de banken de zwaartekracht opheffen kunnen deze mensen toch bewegen en dit is heel belangrijk omdat ze zonder oefeningen nog veel stijver worden en meer last krijgen.
  • Mensen met artritis: zo actief mogelijk houden zonder te veel inspanning. Gedurende 1 uur op de bewegingsbanken worden de gewrichten volledig verspoelt en de spieren versterkt.
  • Astma en hartpatiĆ«nten: voor deze mensen geldt dat de banken geen inspanning kost. Men raakt niet buiten adem en het hardt begint niet sneller te kloppen. Voor deze mensen zijn de bewegingsbanken een ideaal middel om toch actief te blijven.
  • Opgezwollen benen, spataders en overdreven vochtophoping: de banken werken vochtafdrijvend. Deze mensen zullen merken dat ze vaak naar de toilet moeten.
  • Hoge bloeddruk: de banken werken bloeddrukverlagend.